Áraink
Térkép
Üzenetküldés
Hívás

Biztonsági intézkedések telefonunkra

A telefonunk biztonsága nagyon fontos, ugyanis egyre több alkalmazás, köztük fizetésre alkalmasak is találhatók rajta. Néha előfordul, hogy elhagyjuk vagy sajnos néha ellopják a készülékeket, így nem árt felkészülni az ilyen helyzetekre, és megtenni néhány biztonsági intézkedést.

Az első, és legtöbbek által használt biztonsági intézkedés a telefon képernyőjének zárolása. Ez történhet számkombinációval, jelszóval vagy alakzat megadásával. A legbiztonságosabb a jelszó megadása, amiben számok és betűk kombinációja szerepel.

Lehetőség van a készülék titkosítására is. Ilyenkor a telefon adatai nehezen hozzáférhetők lesznek, vagy nem is lehet hozzájuk férni. Ezzel a módszerrel is sokat segíthetünk a készülék biztonságossá tételében.

Nyomkövető alkalmazások telepítése. Az internetes áruházakban rendkívül sok nyomkövető alkalmazást lehet találni. Ezeknek jó része a szülők körében népszerű, hogy tudják merre van a gyerekük. Sajnos manapság igenis van létjogosultsága ezeknek az alkalmazásoknak, és a gyermekünk pontos tartózkodási helyének meghatározásán túl a telefon elvesztése esetében is nagyon hasznos lehet. Vannak, amelyek másik telefonról tudják követni az adott készüléket, és vannak, amelyek számítógépről is.

És mi van akkor, ha a telefon eltűnt? Ha nincs a telefonon nyomkövető alkalmazás, akkor a megtalálása sokkal nehezebb lesz. Fontos, hogy egy másik eszközről minél hamarabb jelentkezzünk be az összes olyan alkalmazásba, amibe a telefonunkról is be voltunk, és változtassuk meg a jelszavakat. Ez legtöbbször a levelezőrendszert és a közösségi oldalakat érinti, mert ha megváltoztatjuk a jelszót, az eltűnt telefonról nem fogják látni a leveleinket és a profilunkhoz se férnek hozzá.

Az Android és az iOs operációs rendszereknél is van egy olyan funkció, hogy az eltűnt telefonokat meg lehet keresni, vagy ameddig nincs meg, zárolni lehet. Ezzel a gyári funkcióval érdemes élni, szükség esetén pedig felvenni a kapcsolatot a gyártókkal. Végül pedig tételezzük fel, hogy csak elhagytuk a telefont és valaki szeretné visszaadni nekünk. Erre az esetre, és egyéb vészhelyzet esetére (pl.: mentők, rendőrség) is hasznos, ha a telefonkönyvünkbe beírjuk ICE (In case of emergency) nevet és számot. Ez legyen valaki olyan, aki nagyon közeli barát vagy hozzátartozó, és mindkét esetben értesíthető.

2019.05.22

Mobilfizetés

A mobiltelefon a hihetetlen fejlesztéseknek és a számtalan alkalmazásnak köszönhetően rengeteg egyéb eszközt tesz feleslegessé. Vagy, ha nem is teljesen feleslegessé, de bizonyos mértékben kiváltható a használatuk egy telefonnal. 15-20 éve a bankkártyás fizetés még megfoghatatlannak tűnt a legtöbb embernek, ma pedig már egy kártya érintésével is tudunk fizetni, ami teljesen természetes. A technika itt nem áll meg, ugyanis a tendenciák azt mutatják, hogy a mobilfizetés hamarosan ugyanilyen elterjedt lehet, mint a bankkártyás fizetés.

A mobilfizetés lényege, hogy a telefon egy alkalmazás segítségével egy virtuális bankkártyát használ a fizetéshez, ami egyébként ugyanolyan érintéssel történik, mint a PayPassos fizetés a bankkártyák esetében. A fizetés teljesen biztonságos, mivel az alkalmazás nem tárolja el a valódi kártyánk adatait, hanem a virtuális kártyát használja. A használatához mindössze egy 4.4-es verziójú (vagy annál újabb) operációs rendszer (Android), egy erre a célra letölthető mobilalkalmazás, NFC képes mobiltelefon, és egy létező MasterCard bankkártya (más kártyakibocsátó esetében más márkájú).

A mobilfizetés lehetővé teszi a telefonnal való fizetést, vagyis még egy funkcióval bővül a telefonunk. Ez a megoldás hasznos lehet azoknak, akik nem hordanak maguknál pénztárcát és készpénzt, valamint azoknak, akik egyszerűen nem akarnak a táskájukban kutakodni órákig míg előszedik a tárcájukat. A telefonok általában mindenkinél mindig kézben vannak, így sokkal gyorsabb a fizetés vele. Sok bank készít saját alkalmazást, mint például a Simpleby OTP, Gránit Pay alkalmazás, MKB Pay alkalmazás, K&H mobilalkalmazás a K&H mobilfizetés vagy a Budapest Bank Mobilfizetés.

2019.05.15

<- | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | ->

ArénaTel - a megbízható telefonszerviz

Meghibásodott mobil készülék?
Azonnali telefon javításra van szükség? Nem működik, elromlott mobiltelefon, összetört, betörött telefon kijelző, nem kapcsol be a kamera, lefagy, nem tölt, folyton lemerül?

Keress fel minket, és akár fél óra alatt orvosoljuk a problémát!

1087 Budapest, Kerepesi út 9.
Aréna Mall
Üzletünket megtalálja az Aréna pláza földszintjén, a Raiffeisen (volt CIB) Bankkal szemben, a Kincsem kaputól pár méterre.

NYITVA TARTÁS
Hétfő – Szombat: 10:00 – 21:00
Vasárnap: 10:00 – 19:00

Email: info@arenatel.hu
Tel.: +36 70 941 2941